Happy New Year!! - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu Happy New Year!! - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu

Happy New Year!!

Door: Bodine

Blijf op de hoogte en volg Bodine

02 Januari 2014 | Ghana, Balie

Happy New Year to everyone!!

He lieve allemaal, hopelijk allemaal een super NYE gehad!
Ik ben inmiddels alweer een week in Australie en heb alweer een hoop gezien (zoals de Harbour Bridge, Opera house, Sydney stad en de parken) en gedaan. Veel leuke mensen ontmoet waaronder ook veel Nederlanders, erg gezellig! Heerlijk om 's ochtends wakker te worden en te kunnen doen wat je wilt, vooral de stranden zijn mooi! Bondi beach was in mijn belevenis heel anders dan in het echt. Ik heb NYE in het Botanical Garden Parc gevierd op McQuiers chair point. Een geweldig uitzicht op de brug (wel paar takken ervoor:P). Ik en twee nederlandse meiden kwamen aan in het park om 08:30 uur en toen was er al een mega lange rij naar het park toe. We hebben daar tot 13:00 uur in gestaan :D, maar dat gaf niets was gezellig. New years day I spend also with nice girls from Holland on Bondi beach. Er was een nieuwjaars duik en er gingen veel Unoxpetjes het water in! Ook al een paar keer een jongen tegen gekomen uit de streek! Gister heb ik twee binnenlandse vluchten gemaakt, om van Sydney naar Proserpine - Airlie Beach te komen. Het was mijn aller eerste nacht in een hostel!!!! Dat betekende stapelbedden op een slaapzaal met allemaal schotse dronken jongens, maar super grappig!! Een hostel is erg relaxed er een een groot terrein met zwembad en eigen keuken en gister ook een Free barbie (BBQ). Uitgeweest, maar dat vindt ik niet zo bijzonder. Veeeeeel dronken engelse mensen. Gister ook mijn eerste Kangeroo gespot in het wild! En ik was like wooow! En later zag ik er dus veel meer, helaas dood langs de highway. Ik ga nu even zwemmen in de Lagoon. Het is te gevaarlijk nu om in zee te zwemmen, omdat het stingerseizoen is en als zo'n kwal je bijt kun je vreselijke verlammende pijnen krijgen. Niet echt prettig. Ik heb vannacht wel in zee gezwommen tussen een stingernet met een fenomenaal uitzicht op de sterren als je je handen door het water bewoog gaf het water licht zo mooi!!! Ik ga om 13:00 uur op de boot (met mijn reisziekte pillen, want ik kan daar echt slecht tegen) en dan ga ik zeilen tot zondag we gaan naar het Great barrier reef, Whiteheaven beach en nog een paar plaatsen en slapen op de boot. Ik ben heel benieuwd!! Ik krijg aan boord een stingersuit (een soort duikpak) zodat ik evengoed lekker kan snorkelen en zwemmen! Wel haaien hier haha. Mijn backpack mag niet mee, omdat er weinig ruimte is dus ga met heel weinig spulletjes, maar je hebt hier zo weinig nodig! Mijn tas is nog steeds maar 10 kg. Maandag vlieg ik terug naar Brisbane en ga dan een tour maken in Fraser Island met een 4x4 jeep op het strand rijden en camperen. Mijn visumaanvraag voor New Zealand is approved! So that will be my next stop!! I don't now for how long. Maar voorlopig nog niet naar huis dus!!! Jullie alle beste wensen en alle geluk voor 2014. Enjoy yourself and take care !!!!! Liefs en kusjes

  • 03 Januari 2014 - 08:38

    Papa:

    Hi lieverd . Wat kan je leuk schrijven. Zoals je schrijft is het net of we naast je staan.
    Super dat je visum is goed gekeurd. Geniet van de zeiltrip en denk aan de haaien.
    Love you papa

  • 03 Januari 2014 - 08:39

    Sissie:

    We hebben Australië gezien met vuurwerk, wat een happening en jij was daar, geweldig.
    Wat heb jij t naar je zin daar en voorlopig nog niet terug hihi. Nieuw Zeeland, geweldig toch. Ik heb er een nichtje wonen, getrouwd met een Maori, Yvanca Clarisse de oudste dochter van mn overleden schoonzusje. Staat op mijn fb. Hoop dat het zeilen lruk is, maar dat zal wel. Het is wel erg heet daar he, weer bosbranden en zo. Hier regent het, maar wel acht graden, dus geen winter. Gaan vandaag naar Monique en Marij, hun nieuwe appartement bekijken. Nou meissie, gewoon doorgaan met genieten, pas goed op jezelf en een hele dikke kus uit Utrecht xxx

  • 03 Januari 2014 - 09:09

    Nicol:

    Heyyy wijfie !! Leuk te lezen dat alles veder goed gaat en je visum is goed gekeurd
    Super leuk voor ons nu te leze wat ke mee maak voor jou straks als je weer terug ben ook super om het allemaal terug te leze
    Nou wijfie ga maar mooi veder geniete

    Liefs van mij

  • 03 Januari 2014 - 10:34

    Tienbroersen:

    wat heerlijk om dit te lezen wat een land n op de t.v vuurwerk gezien geweldig
    nu en al dat anderen wat je ervaart is niet te geloven dat je zoveel doet daar
    nu bodine en nu weer met een boot toppy hoor
    we zullen nog wel horen hoe dat je vergaan is ,nu prinses geniet
    opa geeft je een dikke kus en van oma tot hoors xxxxxx oma

  • 04 Januari 2014 - 20:59

    Ruud:

    Hee kanjer, happy new year! Als ik het allemaal zo lees en zie, wordt je reis met de dag leuker ........ dus je gaat nog niet naar huis, nog lang niet, nog lang niet (klinkt wel heel bekend, toch? ;). Geweldig dat je zo geniet, ben wel een beetje veel jaloers op je hoor!
    Ben benieuwd wat je de afgelopen dagen op zee heb gezien en heb meegemaakt, zag er bij vertrek trouwens gezellig uit zo met z'n allen op die boot. Ik las ook dat je werkvisum voor Nieuw Zeeland is goedgekeurd.....vet hoor, goed geregeld. Als je diploma's or whatever nodig heb, dan scan ik ze ff in en mail ik ze gewoon naar je, niente problemo! Zeg maar wat je nodig heb en waar ik het kan vinden :).
    Lijkt me trouwens best raar dat je zo ver van huis ook mensen uit de Streek tegenkomt.
    Wel leuk, ook dat je af en toe andere Nederlanders ontmoet, kun je soms ook ff in je eigen taal ouwehoeren (dan verleer je het tenminste niet :)).
    Moest wel vet lachen om hoe je dat stukje schreef over die kangoeroe. Eerst las ik dat je je eerste kangoeroe had gezien....... daarna nog veel meer, maar die waren allemaal dood. Moet natuurlijk niet lachen omdat er zoveel kangoeroes daar dood langs de weg liggen, dat vind ik heel erg.
    Hier in Nederland zijn de feestdagen weer voorbij ...... de oliebollen en de appelflappen zijn op en de kerstboom is alweer de deur uit. Ben vanaf oudjaar vrij, was ik ook wel ff aan toe! We zijn de afgelopen vooral aan het opruimen en aan het klussen geweest. Tussendoor ook nog ff naar de film geweest. Soof. Leuke feelgood film ( maar dat heb jij niet nodig volgens mij!).
    Ga er nu weer een eind aan breien hoor, wil je nog wel ff laten weten dat ik het vet goed vind hoe je alles daar doet en regelt. Heel veel plezier daar verder en een hele dikke X van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Balie

Bodine

Actief sinds 25 Okt. 2013
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 12251

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 29 April 2014

Doe wat je gelukkig maakt

Landen bezocht: