Merry Christmas - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu Merry Christmas - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu

Merry Christmas

Door: Bodine

Blijf op de hoogte en volg Bodine

25 December 2013 | Ghana, Balie

Merry Christmas, lieve iedereen!!
Mijn kerstdagen zijn boven al mijn verwachtingen al super goed bevallen!! Gister leek het erop dat het helemaal niet meer droog zou worden, maar vandaag op eerste kerstdag lig ik terwijl ik dit schrijf op mijn bedje aan het zwembad in de volle zon. Heerlijk! Gister uit Nusa Lembongan terug gekomen in Kuta. Het was een vreselijke rit met die speedboot want de zee was onwijs wild, echt hoge golven. En de kapitien gaat gewoon volgas weer of geen weer, maakt voor hem denk ik weinig uit! Het was de eerste keer in 3,5 week dat ik even een beetje bang was. Maar die angst snel over boord gegooid, want ik had er toch geen invloed op. Ik was wel weer heel blij toen ik weer op de kant stond! In Kuta ook regen. Veel rond gesjouwd met die achterlijk zware tas door de stromende regen op zoek naar een hotel. Uiteindelijk een heel leuk en luxe (!!!) hotel gevonden met zwembad en gewoon een normale lichte hotelkamer stijl, want ik ben al die donkere hokken in Balinese stijl zat! s Avonds uitgenodigd voor de kerstbbq (die gratis was) met live muziek! Gezellig gegeten en veel verzoekjes laten spelen! Daarna hebben Evert en ik samen nog wat in een barretje gedronken en zijn toen in Skygarden beiden ons eigen feestje gaan vieren. Ik ontmoette gelijk al een super leuke groep jongens en een meisje uit Argentinië, waarvan sommige al heel lang reizen en sommige in New Zeeland wonen. De hele avond met elkaar gedanst en om 00:00 uur elkaar allemaal Merry Christmas gewenst! Het leek wel oud en nieuw, erg leuk! Gister en vandaag op straat zeggen de mensen die je gedag zegt of het hotelpersoneel ook allemaal Merry Christmas! Ik ben gister wel geschrokken van de hoeveelheid meiden die als lappenpoppen werden afgevoerd door teveel drank of drugs. Ik hou het hier bij aangeschoten, want het blijft Bali en de straatjes kunnen hier heel donker en verlaten zijn. Ik ben tussendoor nog door de stromende regen naar huis gerend om even te skypen met de hele familie thuis! Erg leuk om ze zo bij elkaar te zien!! Met gemis en de heimwee is nu wel weg, ik geniet ervan ze te zien!! Uiteindelijk veel te laat in bed beland en in bed een beetje ziek geworden (niet van de drank!!). Ik denk dat ik een tijdje geleden gestoken ben door een Denque mug die knokkelkoorts veroorzaakt. Ik ben nu twee keer een dag grieperig geweest met hele zere gewrichten, koortsig en koude rillingen. Waarop ik vannacht dus ook een dikke trui, sokken en lange broek aanhad in bed. Haha hoe Nederlands wil je het hebben. Nu gaat het gelukkig weer wat beter alleen nog zere spieren. Dat knokkelkoorts is niet ernstig, maar je kan een tijdje van die beroerde aanvallen hebben. Dit was dus al de tweede keer, dus ik ga er vanuit dat dat het is. Maarja zeker weten doe je het niet. Vanochtend lekker in mijn eentje in dit mooie hotel een kerstontbijt gegeten. Stelde jammer genoeg weinig voor. Er was voornamelijk rijst, nasi, mihoen en kip en worsten maar gelukkig ook een broodje ei (sunny Side up!). Ik was trouwens niet alleen aan het ontbijt, want ik had super leuk gezelschap op Skype uit Nederland!! Ik ga me nu opfrissen, want om 12:00 uur heb ik afgesproken met twee jongens uit Argentina van gister en met het meisje. We gaan lunchen en lekker naar het strand ofzo! Ik had niet verwacht dat ik nog zo'n fijn kerstgevoel zou hebben ook al zijn er mensen thuis bij wie ik met kerst had willen zijn. Nog twee nachtjes en dan mijn volgende avontuur! Er staat me twee januari al een zeiltocht van een paar dagen te wachten om de Whitesunday Islands. Google maar even, wordt je helemaal niet jaloers van ;). Liefs en hele dikke kussen! En nogmaals Merry Christmas everyone!!!

P.S. Jullie reacties Zijn echt super leuk om te lezen!! Sorry dat ik niet overal op reageer maar geloof het of niet daar ben ik te druk voor (bloos, sorry!!). Xxx

  • 25 December 2013 - 08:08

    Papa:

    Hi lieverd

    Een hele fijne kerst , maar zo te lezen en te zien gaat dat wel lukken.
    Verder gaat hier alles z'n gangetje.
    Wat betreft die zeiltocht lag dit in je planning.
    Nou lieverd geniet nog een paar dagen en we skype

  • 25 December 2013 - 10:47

    Tien Broersen:

    nou weer heerlijk gelezen bofkont ,zal ook wel niet altijd gaan zo als jij het zou Willem maar deze verhalen pakken ze je niet af nu wat kerst betreft we hebben elkaar al gesproken dat was leuk nu op naar het volgende zal wel anders zijn als balie nu goede reis op naar het volgende verslag dat zal dus Australië worden hier opa geeft zijn groet en prinses xxxxxxxxxx. Oma

  • 25 December 2013 - 12:35

    Sissie:

    Hi lieverd,
    Wij hadden gezellige kerstavond met Marieke, Kaj en een vriendin, teveel wijn en dus een houten kop hij.
    Straks effe lekker naar t bos met Kaj want Marieke werkt met de kerst. Jij bijna naar Australië, zal wel heel verschil zijn, in ieder geval schoner. Hier schijnt trouwens ook de zon, sneeuw was leuker geweest hoor.
    Heel verstandig (maar dat ben jij) dat je oppast met drank, kan zomaar alles verpesten........
    Nou meissie, we horen weer van je. Hele dikke kus uit Utrecht.

  • 25 December 2013 - 20:51

    Nicol:

    Heyy wijfie wat lekker dat je wel gewoon kan skype dat helpt idd wel.. en mooi dat je toch t kerst gevoel heb en dat je er toch van kan geniete ... en hoop dat de pijntjes snel weg gaat en dat die mugge ver weg blijve

    Veel plezier en super fijne kerstdagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Balie

Bodine

Actief sinds 25 Okt. 2013
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 12252

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 29 April 2014

Doe wat je gelukkig maakt

Landen bezocht: