Whitesunday 3/1/14 - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu Whitesunday 3/1/14 - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu

Whitesunday 3/1/14

Door: Bodine

Blijf op de hoogte en volg Bodine

10 Januari 2014 | Ghana, Balie

He lieffies! Hier weer even een mailtje, omdat ik al meer dan 4 uur in de bus zit (onderweg naar Hervey Bay - Fraser Island) en dus wel even tijd heb om te schrijven! Vandaag al meer dan een maand weg van huis. Ik mis mijn lieve moedertje, lotje en de rest natuurlijk, maar in mijn gedachten zijn ze er altijd bij. En ik krijg zulke lieve mails van ze (Helemaal van mijn oma). Al die mails en lieve woorden zijn goud waard en maken me erg aan het lachen. Ik kan er erg van genieten. Ik moet zeggen doordat ik zoveel beleef het wel veel langer lijkt. In een maand tijd al 7 keer gevlogen en veel uren gereisd. Het vliegen is een echte routine geworden, net alsof je op de bus stapt. Ik vindt het vliegen super want iedere keer wordt ik weer met een lekkere maaltijd, ijs of een lekker tussendoortje door de stewardess verrast. Dan komt ze en vraagt ze of ik Mrs. van der Plasse ben en dan krijg ik wat, niet iedereen heeft dat en ik heb ook geen idee waarom ik het heb maar het maakt het net even leuker! Gister terug gekomen van onze zeiltocht naar de Whitesunday Islands. Het was onwijs genieten en heel veel leuke meiden/jongens ontmoet. Allemaal reizigers. Wel weer lekker om met beide benen op de grond te staan, want de laatste ochtend zeilde we op wilde zee en toen was echt iedereen er klaar mee. We waren iedere ochtend al om 6am op om de zonsopkomst te kijken maar dat betekende ook dat je vanaf dan al in de volle zon zat, zonder schaduw op de boot! Heet :) 46 graden zei de Kapitein, maar dat geloof ik zelf ook niet helemaal hoor. Maar toch wordt het hier echt zo warm. We waren dan ook allemaal kapot toen we om 11 uur aan land kwamen en hadden allemaal een powernap nodig. Het eten op de boot was heerlijk en we hadden genoeg Boose mee! s Ochtends gewoon heerlijk verse boterhammen met jawel ... Een dikke laag boter en PINDAKAAS!! Zo lekker gewoon. Toen we s avonds een keer witte bolletjes bij het eten kregen om een worst op te doen Vroeg ik aan de kok of ik er pindakaas op mocht doen. Haha de rest van de dagen werd ik er door iedereen op aangesproken 'hier jij wilt vast de Pindakaas' jaaaaa!!! Ik ga morgen een eigen pot kopen. En de andere meiden kopen Nutella. Maar waar was ik...: Met zijn alle zaten we te eten tijdens zonsondergang op het dek, met een borrel en Bob Marley en the passenger uit de speaker. Erg romantisch!! Grappig want er zijn ook wel 4 bootkoppeltjes ontstaan. Kan ook niet anders! Alhoewel er is geen douche en 3 dagen op een boot en zwemmen in zee en de zon, laat ik zeggen dat het aan het eind niet meer zo lekker rook. We voelden ons echt vies. De sterrenhemel 's avonds was onbeschrijfelijk mooi en zoveel vallende sterren! De kok aan boord was een super leuke jongen om mee te kletsen en met nog een paar meiden lagen we dan s avonds te kletsen over van alles en ons Spaans te oefenen!! Het snorkelen in het Great barrier reef was amazing! So many beautifull coulours!! Het koraal was mooi, maar in Indonesië was de zee helderder dus kon je het beter zien. Dat viel ons hier een beetje tegen. We zijn wel 4x wezen snorkelen en ook een keer al om 06;30 in de ochtend. Erg sterke stroming. Geen haaien en gelukkig geen yellie fish! We hadden daar wel een speciaal pak voor aan. Twee keer gezwommen met mega grote Zeeschildpadden. We waren met een groepje van 4 meiden verder van de rest toen een hem zeg. Nou weetje wel hoe dat gaat! Hysterisch! Zo geweldig! Iedereen was euforisch. Dolfijnen langs zien zwemmen en met grote stingers in het water gelopen. Je moet dan schuifelen, zodat je er niet op een kan staan. Zaterdag arriveerde we om 07:30 uur als eerste op Whiteheaven beach. PRETTY AMAZING!!!! Zo mooi en zand zo zacht als, ik kan het niet beschrijven. Het was een super leuke trip. Na terugkomst samen met een meisje en wat jongens van de boot een dorm (slaapzaal met 4 stapelbedden) gedeeld in Magnums. Ik heb samen met Yasmin lekker onze kleren gewassen en gegeten van een gratis BBQ. s Avonds met de meiden geborreld en daarna naar de afterparty van de boot gegaan. Ik weet niet of het aan mij ligt maar het uitgaan hier is echt niet zo bijzonder, maar met elkaar was het gezellig! Free pizza! Toen we er allemaal over uit waren dat het een bagger tent was en mega duur en wij nog heel veel wijntjes over hadden van de boot zijn we lekker voor iemands hostel aan een picknicktafel gaan zitten en het gezellig gemaakt. De nachten zijn kort want de wekker ging vandaag alweer om 05:30 uur. Gevlogen dus naar Brisbane en nu onderweg naar Hervey. Jenny en Lisa en nog wat jongens van de boot doen ook dezelfde trip dus we zien elkaar allemaal morgen ochtend in hetzelfde hostel. Super leuk want je moet zelf boodschappen meenemen op de trip dus dat gaan we allemaal samen doen. En dan op naar Camperen op Fraser! 4x4 rijden op het strand en wilde dingo's van ons afslaan en hopelijk wat haaien spotten!! Ook grappig dat iedereen hier denkt dat ik Spaans, Braziliaans of Italiaans ben. Ze kunnen me totaal niet plaatsen, vooral in Indonesië gaf dat veel verwarring. Vanmiddag bij het busstation ook zo schattig: een opaatje vroeg of ik even op zijn tassen kon passen en toen hij terug kwam zei hij thank you or should I say Gracias!! Haha zo leuk. De meeste mensen horen het wel aan mijn accent tijdens het Engels praten. Al dacht vandaag weer iemand dat ik Iers was vanwege mijn accent. Ja joh haha je lacht je er rot om. Lieve iedereen ik ga slapen nu! Bedankt voor degene die allemaal zo super leuk en lief op mijn blog reageren, sorry dat ik niet terug reageer, maar daar heb ik simpelweg geen tijd voor. Hoe gek dat ook klinkt. Liefs dikke kus!!!

  • 10 Januari 2014 - 08:18

    Papa:

    Hi lieverd

    Wat kan je toch leuk schrijven, hier alles zn gangetje .
    Geniet maar lekker .

    xxx

  • 10 Januari 2014 - 10:15

    Sissie:

    Hoi lieverd, nee natuurlijk ga je niet reageren op mijn reactie..dan blijven we aan de gang hihi. Het is hartstikke leuk om je blogs te lezen, het is net een spannend boek, kijk er gewoon naar uit. Volgens mij wordt dit echt de reis van je leven, wat jij allemaal meemaakt, geweldig. Hier komt als het goed is volgende week de winter, zal tijd worden het lijkt wel voorjaar. Nou meisje tot de volgende blog...dikke kus uit Utrecht

  • 15 Januari 2014 - 08:07

    Wendy Reinstra:

    Ook ik ben iedere keer als een kind zo blij als ik weer een nieuwe blog van jou zie verschijnen in mijn mailbox! Heerlijk om te lezen hoe goed je het naar je zin hebt. Ik merk dat je helemaal in je sas bent met al die nieuwe gezellige mensen en spannende nieuwe avonturen!
    Geniet er lekker van Bootje!

    X Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Balie

Bodine

Actief sinds 25 Okt. 2013
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 12242

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 29 April 2014

Doe wat je gelukkig maakt

Landen bezocht: