Singapore - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Bodine

Blijf op de hoogte en volg Bodine

31 Maart 2014 | Ghana, Balie

Geschiedenis Singapore

Donderdag 27 maart
Nou vanavond begint mijn reis al naar Singapore. Ik moet om 07:30 vliegen wat dus betekent 04:30 inchecken. Auckland AirPort is een uur van de stad dus al met al weinig zin om een hostel te boeken voor de nacht. Ik besloot om op het vliegveld te slapen met Rachel maar zij vloog al om 01:00 uur. Nou daar aangekomen al direct spijt! Maar een bankje uitgezocht, badhandoek over me heen, mijn tas als kussen en ik was direct vertrokken. Niet te vergeten mijn slaapmasker ook nog op en oordopjes in! Ik was niet de enige lagen er nog twee tegenover me! Zo grappig sinds mijn reizen slaap ik overal zittend of staand maakt niet uit. Tijd ging gelukkig snel en voor ik het wist zat ik in het vliegtuig naar Sydney. 3 uurtjes vliegen. Op Sydney moest ik tot 14 uur wachten op mijn vlucht naar Singapore! De vlucht naar Singapore was lang 8 uur en de maatschappij waar ik mee vloog was niet bijzonder. Ik had een iPad gehuurd om films te kijken, maar die waren uit het jaar 0! Dan maar de hele weg slapen. Er zat een ladyboy naast me uit Thailand. Knappe vrouw met een giga ademsappel en een mannenstem. Erg apart. Om 20:00 uur Singapore tijd (ging 6 uur terug in de tijd) landde ik. Mijn hostel is echt super de luxe. Erg fijn voor een paar dagen. Gauw gedoucht en daarna ben ik lopend naar marina bay gegaan. Ik keek mijn ogen uit. Zo mooi en zoveel lampjes. De dagen dat ik er was was er ook een lichtfestival met allemaal kunstwerken extra leuk dus. Eerste indruk is echt super.

Vrijdag 28 maart
Niet heel goed geslapen want ben een beetje in de war met de tijd, jetlag. Om 7 uur stond ik op, want vandaag wil ik de hele stad zien! Ik ging ontbijten en zelfs mijn sinaasappeltje werd voor me gesneden. Om 8:30 ging ik op pad. Ik begon in een kleurrijke tempel in Chinatown. Daarna ben ik naar de rivier gegaan dit zag er erg leuk uit, maar is in de avond gezelliger. Hier moet ik dus nog even naar terug! Vanaf daar naar het Ford parc gegaan, de Catherdral (een mooie witte kerk), govermenthouse en een ander park. Daarna naar het Swiss hotel ik probeerde op de 70e verdieping te komen voor het uitzicht, maar lukte niet. De hotels zijn hier mega luxe niet normaal en goed beveiligd. Haha ik stond al in de lift deed ie het niet! Nou dan maar geen uitzicht. Vanaf daar naar Raffles place een oud hotel, erg mooi en luxe. En vanaf daar naar Indian village om een echte Indiaanse curry te eten. Daar aangekomen had ik even mijn bedenkingen, want die mensen zijn echt heel vies! Ik ging plassen en er hangt dus geen wc papier in de wc's want hun doen het met hun handen!! Ik twijfelde of ik daar moest gaan eten want het zag er echt ranzig uit al die eettentjes, maar uiteindelijk een vegetarisch stalletje gevonden wat wel goed leek! Lekker was het ook! Ik ben inmiddels weer vegetarisch nu voor 3 maanden, hihi. Het was echt bloedheet en indiaan village is vies maar wel heel leuk kleurrijk, dus gauw weer weg daar. Daarna ben ik even uitgestapt bij Dhoby ghaut en kwam ik terecht in het Singapore shopping centre. Men wat is dat groot het stikt er hiervan en wel 9 verdiepingen hoog alleen maar winkels en eten. Daarna de tram weer gepakt en naar een ander shopping centre gegaan en wat zag ik daar!!! H&M!! Eindelijk leuke basis kleren! Ik heb achterlijk veel gepast maar verstandig geweest en niet alles gekocht aangezien me backpack net weer wat ruimte had na het dumpen van mijn wintertruien uit New Zealand. Ze hebben hier alle westerse kleding merken Tommy hilfiger etc. Iets wat je in Oceanië niet hebt dat is echt het jaar 0. Hierna weer verder gelopen naar de Gardens by the bay. Mooie tuinen, maar te warm en te moe om alles te belopen. Tijd voor een borrel, want het is al 4 uur en heb alleen maar gelopen. Het is zwetend warm. Aangekomen in het Marina bay hotel op de rooftop bar kijk ik mijn ogen uit. Ik ontmoet twee leuke gasten en we drinken gezellig een paar borrels en gaan daarna met zijn alle uit. Onder andere in het Swiss hotel dus toch nog mijn uitzicht gezien al kan ik me helaas niets herinneren.

Zondag 30 maart
Na geen slaap en de hele nacht feesten weer vol goede moed op pad wel even wat later. Ik pakte de metro naar de harbour en ging vanaf daar met een cable car de haven over naar Sentosa Island. Fun Island eigenlijk vol met pretparken wild life parken bars en resorts. En het belangrijkste het strand! So Lets go to the beach! Hier heerlijk gerelaxed. En mijn ogen uit gekeken met wat je allemaal kan doen. Niets is te gek. Zelfs koordansen! Ik werd hier even achtervolgd door jongens/mannen uit India. Dat voelde niet prettig, maar gelukkig haakte ze af na een tijdje en er zijn zoveel mensen around dus dat was fijn. Maar wat een enge mensen kunnen dat zijn. Ik was helemaal gesloopt aan het einde van de dag, maar pakte de tram vanaf het eiland naar een ander winkelcentra Bugis street. Hier heb ik even sushi gekocht, maar direct weer uitgespuugd omdat ik na het eten gelijk dubbel klapte van de buikpijn. Misschien niet helemaal goed. Daarna met de tram naar Marina bay boulevard en toen ben ik in het reuzenrad gegaan. The flyer. Ik was echt heel moe, maar ging door! Ik ben naar een parkje geweest met allemaal Chinese eetstalletjes maar ook hier weer wist ik niet wat ik moest eten. Ik heb toen aan het water een Thaise curry gegeten, erg lekker. Wel even anders dan in Nederland sjesus wat heet! Ik mag wel uitkijken in Thailand. Ik heb daarna de bus boot gepakt naar Clarke quey de plaats met de rivier. Super gezellig alle bars en restaurantjes. Daar lekker ijsje gegeten aan het water en mensen kijken. Morgen naar KL! Spannend weer! Zal wel even wennen zijn want vanaf nu is het bijna over met de luxe van schone straten en schone hostels/hotels. Ik heb nog geen plan voor Kuala Lumpur weet ook nog niet hoelang ik blijf, maar ik denk niet al te lang want ik kan niet wachten tot Thailand! Heerlijk om mijn verjaardag op een eiland te vieren!

Nou tot schrijfs weer. Sorry btw geen reisverslag van New Zealand dat heb ik gedaan in een dagboek!

  • 31 Maart 2014 - 09:34

    Papa:

    Vol bewondering lees ik steeds je dagboek, tering wat zie je veel, en maak je veel mee.
    Dikke kus van ons
    lvj

  • 02 April 2014 - 20:20

    Tien Broersen:

    nou weer met plezier gelezen ,wat een verhaal je doet er wat aan
    dit is wel weer heel wat anders als wat je achter je hebt liggen
    hier is het weer super warm en vochtig maar dat word ook weer gewoon.
    zo veel als je vlieg van hier naar daar dat is ook al heftig
    iedere keer weer met je spullen aan de sjouw
    maar een ding is zeker wat een ervaring aan culturen en in ieder land is het weer anders.
    ik doe het je niet na maar vind dit klasse zoals je het doet
    weet nog dat je weg ging ik dacht mijn hemel maar dat denk ik niet meer
    je doet het geweldig .
    nu bo ,toppy en ik heb er van genoten
    ga nog lekker even verder pas goed op je zelf
    en ik stop met een hele dikke kus ,,, oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Balie

Bodine

Actief sinds 25 Okt. 2013
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 12214

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 29 April 2014

Doe wat je gelukkig maakt

Landen bezocht: