Nusa Lembongan - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu Nusa Lembongan - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu

Nusa Lembongan

Door: Bodine

Blijf op de hoogte en volg Bodine

23 December 2013 | Ghana, Balie

Lieve allemaal,
Waar te beginnen als er zoveel gebeurt.. Ik had een groot verhaal getyped, maar perongeluk gewist! Daarom nu even wat korter. Ik ben een paar dagen in Kuta geweest. En heb daar nog wat leuke mensen ontmoet!! Toen kwam Evert aan, 2 dagen later dan gepland omdat hij zijn vlucht had gemist! Handig, maarja doe je niets aan. Ik had hem met de taxi opgehaald van het vliegveld en ook hij schrok een beetje van de armoede en vieze boel op straat. Na een dagje eten, borrelen en bijkomen (voor Evert) in Kuta zijn we met de taxi naar Sanur gegaan. Dat was een rustig plaatsje maar vanaf daar hadden we de boot nodig naar Nusa Lembongan. Maar eerst zijn we s avonds een hapje gaan eten. We wilde naar Denpasar want we dachten dat daar wel wat leuke restaurants zouden zitten. Maar niet dus. Toen zijn we naar de lokale voedselmarkt gegaan. We dachten daar moet wel wat te vinden zijn!! Nou daar aangekomen werden we gelijk van dat idee afgeholpen!! Stinken!!!! En heel vies! Alles lag op straat vis (hele grote tonijnen), fruit, dooie kippen, varkens in stukken gehakt en alles lag door elkaar!! Zo vies! We werden onwijs aangestaard en waten denk ik de enige toeristen daar. Er lagen bakken vol kippenhoofden en er lagen stapels varkenspoten. We zijn na een rondje gauw op zoek gegaan naar een taxi dan maar wat eten bij de Dumpling donut om de hoek!! Geen taxi te vinden dus in een Bemo busje gestapt, rijden met de deuren open dus. In Sanur uiteindelijk nog hele leuke restaurantjes gevonden aan het strand. De volgende dag Met de lokale boot naar Nusa Lembongan. Met lokale mensen, kippen en toeristen aan boord. Nusa L. Is eigenlijk Eem behoorlijk verlaten eiland. Amper winkels, restaurants, klote wifi en geen pinautomaat. We hebben de eerste nacht geslapen voor 3,50 p.p. per nacht. Een giller dus, maar dan moet je niet de kamer zien! Op het eiland een scooter gehuurd en overal heen getoured. Ik reed en Evert achterop! De wegen zijn vreselijk, maar dat geeft niets! Over een touwbrug met de scooter naar een ander eiland gereden. Heel veel gezien dus. De volgende dag zijn we naar een hotel gegaan voor 7,50 p.p. Wat een luxe gelijk!! Nog steeds geen warm water en ook geen airco maar wel een fijne lichte schone kamer met allebei een eigen schoon bed! Het regent hier al sinds we aangekomen zijn beetje jammer, maar evengoed met de boot de zee op en gesnorkeld. Vanochtend wel op een super mooie plek ontbeten (appeltaart!!!) we hebben heel lang naar die plek gezocht maar toch gevonden!! Vanavond gaan we daar eten want de kwaliteit is daar super! Morgen vroeg weer met de boot naar Sanur en van daar door naar Kuta. Daar verblijven we nog 3 dagen in een wat luxer hotel, want het is kerst!! Ik vlieg vrijdagavond om 22:00 uur naar Australië en kom zaterdag om 06:55 in Sydney aan (inclusief 3uur tijdsverschil). Heeeeel veel zin in! Nou iedereen hele fijne kerstdagen met veel liefde, plezier, warmte, gezelligheid en bovenal met de mensen waar je het meest van houdt en je je prettig bij voelt! Voor mij een jaartje niet, jullie worden gemist!! Maar volgend jaar weer dubbel zo fijn. Heel veel liefs en dikke kus van mij!!! Ik denk aan jullie.

  • 23 December 2013 - 09:09

    Wendy Reinstra:

    Leuk om weer wat van je te lezen! Zo ben ik toch een beetje bij je! Ik moet veel aan je denken hoor!
    Gaat Evert ook mee naar Australie?

    Hier gaat alles goed! Henkie heeft 2 weken vrij en ik kom ook weer in rustiger vaarwater terecht m.b.t. mijn werk. We krijgen een zachte kerst: 12 graden!

    Veel liefs, fam. Reinstra

    P.S. Ik wist niet dat je in Ghana was!!! (je vlag is niet de vlag van Indonesie! Whoehahaha)

  • 23 December 2013 - 09:23

    Bodine Van Der Plasse:

    Haha lachen he! Ik krijg het niet veranderd!!
    Fijn dat het straks weer wat rustiger wordt op je werk!! Wat lekker voor Henkie zeg! Doe hem de groetjes van mij. Neeeee ik ga lekker alleen naar Australië! Dit was gewoon even afspreken omdat we hier allebei zijn, maar daarna weer lekker zelf op pad.

    Lieverd ik denk ook veel aan jullie! Fijne kerstdagen samen liefs dikke kus

  • 23 December 2013 - 11:13

    Sissie:

    Hoi lieffie,
    Wat een verhaal toch weer, heerlijk om te weten wat je allemaal meemaakt.
    Hier lijkt het wel voorjaar, vandaag weer storm. Marieke werkt met de kerst, dus kerstavond gezellig aan t kerstmaal. Gaan met Kaj wel iets gezelligs doen die dagen. Nou meisje, gewoon doorgaan met genieten, goed op jezelf passen en toch maar een fijne kerst, ook al mis je het thuisfront. Dikke kus xxx

  • 23 December 2013 - 12:36

    Tien Broersen:

    geweldig zo als je alles vertelt wat een smerig zootje daar op die markt je zou nooit geen kip of vlees eten maar die apenlanden zijn ze dat wel gewend ,leuk dat je zoveel gedaan en gezien heb je heb niet stil gezeten nou dit avontuur loopt op z,n eind nu op naar Australië en daar zal je ook wel weer veel over je heen krijgen nu liefie zet hem op naar het volgende avontuur. xxxxxxx. oma

  • 23 December 2013 - 19:23

    Priscillia:

    Hi bodine,
    Ik heb ff je verhaal gelezen, en wat super bijzonder wat je daar allemaal ziet en meemaakt!
    Meis doe voorzichtig een hele fijne kerstdagen en alvast een hele goede reis naar Australië!
    Veel liefs priscillia
    Ps. denk goed om jezelf hè, niet te gevaarlijke dingen doen!! (voor je oma en je moeder)

  • 23 December 2013 - 22:37

    Ruud:

    Hee kanjer,

    Daar ben ik weer ;)! Wat een avonturen, echt leuk om te lezen wat je daar allemaal beleefd. Ups en downs en luxe en niet luxe wisselen elkaar volgens mij in hoog tempo af...... het hoort er bij, dat maakt het juist afwisselend en spannend. Als je alles al van te voren al zou weten, is er volgens mij niet zoveel meer aan. Eigenlijk net als met je leven ....... stel dat je nu al precies weet hoe je leven verder loopt. Is dat leuk of is dat niet leuk? Ik denk het laatste.
    Genoeg van dat filosofische gedoe, over een paar nachtjes vlieg je naar Australië, je volgende reisbestemming. I think that's something completely different, ben zeer benieuwd hoe je dat gaat beleven. Nu nog niet, je zit nu op een prachtige eiland, ziet er echt vet mooi uit op FB.
    Gelukkig is Evert met enige vertraging toch op plaats van bestemming aangekomen. Ben je in ieder geval niet alleen met Kerst, voelt volgens mij toch wel beter :)!
    Hier gaat alles z'n gangetje, kerst as usual! Kerstavond zitten we met Gre en Laris bij opa en oma, eerste kerstdag zijn we lekker met z'n tweetjes (I love it!) en tweede kerstdag met z'n zessen. Milou, Kirsty en Bas (sympathieke en gezellige jongen!) komen dan borrelen en eten, gaat zeker gezellig worden!
    Weet nu al dat ik je ga missen met kerst. Ik niet alleen, wij allemaal. We hebben een heel mooi nieuw rood kerstenengeltje in de boom hangen. Dat ben jij, ben je er toch een beetje bij dit jaar!
    Nou lieverd, ik wens je hele fijne kerstdagen en maak het daar gewoon net zo gezellig als je thuis zou doen, dan komt het kerstgevoel vanzelf.

    VET DIKKE kerstknuffel en X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Balie

Bodine

Actief sinds 25 Okt. 2013
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 12250

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 29 April 2014

Doe wat je gelukkig maakt

Landen bezocht: