Ubud - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu

Ubud

Door: Bodine

Blijf op de hoogte en volg Bodine

16 December 2013 | Ghana, Balie

Hey lieve iedereen! Bijna kerstmis! Iets wat ik erg mis hier! Ik heb nog maar twee kerstbomen gezien en misschien 1 liedje gehoord, dus speel ik ze maar geregeld zelf af op mijn IPhone. Volgend jaar maar dubbel en dwars vieren dan! Evert komt over twee dagen aan en het plan is om kerst te vieren in een groot resort, ook niet heel vervelend. Ik ben na mijn nacht in Candi dasa met een taxi naar Ubud gegaan. Onderweg veel gestopt en weer wat tempels bekeken. Ik vind daar zelf weinig aan en ben dan ook zo uitgekeken, maar ik wil de taxichauffeur en hun tempels niet beledigen dus ga ik keurig alles met ze bekijken! Ook weer bij een zilversmit geweest waar ze Buddha to Buddha armbanden en ringen maken. Toch betwijfelde ik of het wel de echte zijn, omdat ze niet gemerkt werden. Daarom toch maar geen een gekocht, en ze waren ook niet zo mooi. Helaas dus. Ik ben bij een coffee/thee plantage geweest waar ik echt 20 soorten thee geproefd heb en de lekkerste chocolade ooit! Daarna kwam ik aan in Ubud. Een stadje met veel artistieke mensen, als een soort yoga hippies. Ze praten hier allemaal over yoga. Er zijn veel mensen uit alle landen. Zo heb ik een vrouw uit Australië ontmoet. Die gaf me haar adres daar zodat ik daar kan slapen als ik die plaats passeer langs de east coast. Erg fijn! Ik heb hier 2 dagen vertoefd. Dat bestond uit van cafe naar café want die zijn wel echt leuk en verwesterd dus daar vertrouw ik het eten. En yoga doen en spa's bezoeken. ze kunnen hier echt super heerlijk masseren!! Ik wilde naar monkey forest maar zag toen ik bij de ingang kwam dat een aap een jongen uit het niets beet en toen was ik eigenlijk al wel weer uitgekeken. Terwijl ik dit schrijf zit ik in de krakkemikkigste bus ooit met verschillende mensen richting Kuta. Ik neem maar een keer de bus, omdat de taxi toch wel veel duurder is. Ben benieuwd! Ik was in Ubud nog naar de kunstmarkt geweest, maar dat is echt alleen maar souvenirs en troep en het stonk er zo erg dat ik gelijk weer weg wilde. Wat is Nederland dan heerlijk schoon op straat. Ik stop straks in Kuta en pak dan de taxi naar Seminyak. Hier ga ik lekker twee dagen aan het strand liggen en niets doen. Het hotel dat ik geboekt heb zou wat luxer moeten zijn. Daar ben ik wel aan toe, want de vorige was afzien. Maar wat wil je ook voor 11 euro. Toch kijk ik er al heel erg doorheen. Als mijn bed en de badkamer maar schoon zijn. Nou jullie allemaal veel plezier met de kerstvoorbereidingen. Dikke kus tot schrijfs!!

  • 16 December 2013 - 08:49

    Tien Broersen :

    Het is hier maandag morgen ,en zit eerst dit te lezen heerlijk
    wat een weelde omdat allemaal te kunnen volgen zal ook wel eens tegen zitten nu laat die vieze apen maar lopen ga daar maar niet heen die krengen horen ook in die apen landen
    maar verder mooi dingen bekijken dat is veel spannender en hotelletjes volgens mijn zijn daar er zat van taxi een beetje duur neem de bus dan zie je veel meer en die stopt overal dus als iets leuk is ga je er uit nu prinses bedankt weer en tot de volgende keer xxxxxxx
    blijf wel bij de wekker xxxxxxx oma

  • 16 December 2013 - 11:36

    Sissie:

    Hier stormt het weer eens, maar nog geen winter hoor. Zijn naar kerstmarkten geweest, die zijn daar lekker niet haha. Goed dat je door hebt wat, waar en hoe, en ja het is daar anders dan hier, daarom ging je toch! Gezellig dat Evert komt, wist niet dat dat doorging. En nu lekker relaxen in de zon, heerlijk hoor.
    Hartstikke leuk om je te volgen zo, dikke kus en pas goed op jezelf xxx

  • 16 December 2013 - 13:23

    Wendy Reinstra:

    Leuk om weer even te lezen hoe het daar gaat! Gister ben ik naar Buriram geweest met Henkie en Esmee en moest de hele tijd aan je denken! Toen vroeg ik mij af: zou Bo ook zulke lekkere currys aan het eten zijn?!?

    Nog veel plezier en geniet lekker!

    XxxxxxxxX

  • 16 December 2013 - 22:07

    Ruud:

    Hee hallo daar kanjer, eindelijk weer ff een momentje tijd en rust om op je mooie verhalen te reageren. Wat ik lees vind ik leuk, je doet echt hele leuke dingen en ontmoet volgens mij ook hele leuke mensen. Een paar dagen chillen op de ene plek en dan hupsakee weer naar een andere plek. Zo zie je veel verschillende dingen en ontmoet je steeds weer andere mensen, that's the way to do it! Snap best dat je de kerst een beetje mist, is toch ff een tikkie anders daar. Maar er komen volgens mij nog heel veel kerstdagen die je wel in Holland gaat vieren, of heb je alweer andere plannen ;)? Hier gaat het goed, we zijn dit weekend met z'n drieën naar Antwerpen geweest, echt heel gezellig! Dit weekend heb ik beloofd met Stijn, mijn kids + aanhang + anderen te gaan stappen in Enkhuizen. We maken er gewoon een gezellig avondje van zo vlak voor de kerst, moet kunnen, ja toch, nee niet dan? Mooi om te lezen dat je soms ook genoegen neemt met een eenvoudige kamer met een schoon bed en een schone badkamer. Als je luxe afwisselt met niet luxe, waardeer je de luxe veel meer :)! Ja, die tempels, die zijn er volgens mij vet veel. Als je echt zo'n cultuurbarbaar bent wil je ze natuurlijk allemaal zien en fotograferen, maar volgens mij fotografeer jij liever andere dingen ;)! Vanaf overmorgen ben je een tijdje niet meer alleen, maar met Evert. Toch ook wel ff lekker denk ik, een vertrouwd iemand om je heen waar je gewoon Nederlands mee kan praten! Maak er een mooie en gezellige tijd van daar met z'n tweetjes! Blijf je volgen(ook op FB, leuke en mooie foto's!) en laat gauw weer wat van me horen. Dikke knuffel & X

  • 17 December 2013 - 07:58

    Papa:

    hi lieverd .
    Elke keer weer leuk om je dagboek te lezen, super dat je op deze manier iedereen op de hoogte houdt van je belevenissen . Hier alles z'n gangetje Monique druk met de kerstpakketten en voor mij de laatste week. . Leuk dat je afgesproken hebt met Evert samen de kerst doorbrengen wie had dat gedacht.
    Monique is dinsdag jarig maar we vieren het op eerste kerstdag , Stijn is er dan ook . Gezellig ouderwets fonduen. Kus van ons .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Balie

Bodine

Actief sinds 25 Okt. 2013
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 12253

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 29 April 2014

Doe wat je gelukkig maakt

Landen bezocht: