New zealand - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu New zealand - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu

New zealand

Door: Bodine

Blijf op de hoogte en volg Bodine

28 Februari 2014 | Ghana, Balie

New Zealand

New Zealand het meest verre land op aarde. Geen idee hoeveel kilometers van huis, maar het zijn er veel! Een land waar je in de volle zon door reusachtige bergen rijd met prachtige besneeuwde toppen. Een land waar je na een paar uur rijden van heerlijk warm weer de vrieskou in rijd en letterlijk het idee hebt ineens op wintersport te zijn. Vaak koude voetjes dus op mijn inmiddels afgedragen havianas. New Zealand een land waar je zelfs na 600 km rijden op een dag (wat we vaak doen) nog niet verveeld. Een land waar iedereen vriendelijk en behulpzaam is. Een land waar ik nog geen een gemene local heb meegemaakt. Een land met de lekkerste en grootste burgers! Een land waar ze de mensen kiwi's noemen, mijn lievelings fruitje. Een land met prachtige meren in de meest mooie kleuren blauw die ik ooit heb gezien! Een land waar mijn lievelingsfilm 'The lord off the rings' is opgenomen en ik heb al tientallen filmspots in reallife gezien! Een land waar je kan stoppen langs de weg om je waterfles te vullen bij een waterval. Vers water uit de bergen!
New Zealand een prachtig land met de meest pure onaangetaste natuur, zo prachtig en schoon.

New Zealand ik zou er willen wonen.

• 28 Februari 2014 - 09:12

Wendy Reinstra:

Klinkt fantastisch Bo! Ik hoor van veel mensen dat het een land is met vele gezichten en onwaarschijnlijke schoonheid...beetje jaloers hier in het grijze Nederland...Geniet er lekker van en ik mis je! X Wendy

• 28 Februari 2014 - 10:17

Sissie:

Ja, ik weet het. Mijn nichtje woont er en is getrouwd met een echte Maorie. Netty, overleden zusje van Jan, is er heel vaak geweest en heb dus heel veel gehoord over het land. Sylvester, haar man, is er nu ook al bijna drie maanden. Maar het is wel heel ver hoor......Geniet nog maar van al die schoonheid en je vrijheid. Die kus van ons x

• 28 Februari 2014 - 10:20

Tienbroersen:

wat een verslag weer ,alleen al hoe je het weer aan ons komt vertellen geweldig.
    de schoonheid daar zal wel behoorlijk op je af komen zo zie je maar weer dat ze dit niet meer kunnen afpakken .
    van zon naar sneeuw van wind naar rust van zee naar meer en dan overal fris water om te drinken wat een schoonheid .
    heel wat anders als al die apenlanden ,zoals je zelf al zei de pure schoonheid .
    maar er zal in jou land ,ook wel mooie plekken zjin we nemen alleen niet altijd de moeite omdat te gaan zien .
    nu leuk dat je lievelings film er op genomen is er is ook veel schoons om zo,n grote film te kunnen maken .
    nu bodien bedankt voor dit fijne verslag .
    nog veel plezier daar met alles te kunnen bekijken wat je graag wou doen
    liefs oma xxxxx

• 28 Februari 2014 - 17:47

Eline Vertelman:

Zo Bo dat klinkt als een sprookje!
    Mooi geschreven zeg!
    Lekker genieten, maar dat doe jij wel zo te zien aan je foto's op FB ;)

Liefs van ons

• 01 Maart 2014 - 05:28

Bodine Van Der Plasse:

Thanks iedereen voor de leuke reacties! Super leuk om wat terug te lezen

• 02 Maart 2014 - 10:12

Ruud:

Hee Bo, wat een prachtig stukje heb je geschreven over Nieuw Zeeland, je zou om met oma's woorden te spreken zo "de boel de boel laten" en er ook naar toe gaan. Als ik aan Nieuw Zeeland denk, komen de landschappen uit de film "The Hobbit" tevoorschijn. Dit land zit volgens mij heel dichtbij het paradijs op aarde (misschien is het dat wel :)!). Ik las en hoorde dat je in de tijd dat je nu in dit mooie land bent ook weer allerlei leuke mensen heb ontmoet. Het lijkt me wel vet lastig om steeds weer afscheid te moeten nemen. Beetje dubbel, aan de ene kant weet dat je weer verder moet om de dingen te doen die je van tevoren bedacht heb te gaan doen, maar als iets leuk is en goed voelt, wil je dat het liefst gewoon vasthouden. De veranderingen die jij allemaal meemaakt in zo'n relatief korte tijd, die staan natuurlijk ook in geen verhouding tot de veranderingen die jij of wij thuis meemaken. Je leert op de reis die jij nu maakt om daarmee om te gaan (je heb eigenlijk geen keus) en je steeds weer aan te passen in steeds weer nieuwe situaties. Geweldig als je dit al op jouw leeftijd mag meemaken, zou iedereen na zijn schooltijd eigenlijk moeten doen. Nu weer verder, op naar nieuwe mooie dingen en nieuwe leuke mensen (en daar zijn er nog heel veel van :)!). Het verleden heb je, de belevenissen, de mooie mensen die je al heb ontmoet, dat kunnen ze je nooit meer afnemen. De toekomst ligt voor je open, die moet je nog maken. Maak er het allermooiste van, luister daarbij goed naar je hart en je gevoel! Vet dikke knuffel en X!