New Zealand - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu New Zealand - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu

New Zealand

Door: Bodine

Blijf op de hoogte en volg Bodine

20 Februari 2014 | Ghana, Balie

Hey iedereen!!

Zondagnacht ben ik aangekomen in New Zealand na een hele dag reizen was ik dan eindelijk om 02:00 uur in mijn hostel in Christchurch.

Maandag:
Mijn vriendin die in in Fiji heb ontmoet was er ook en samen met haar vriendin die in Christchurch woont zijn we in haar autootje de stad rond getoured. Christchurch is twee jaar geleden getroffen door een hele heftige aardbeving en de stad ligt nog steeds in puin. Overal zijn ze aan het werk om de stad op te bouwen. Echt heel zonde want de gebouwen zoals de Kathedraal zijn super mooi en ligt helemaal in onderste boven. We hebben de herdenkingsplaats bezocht en de tijdelijke kerk. Een voordeel een hele hoop knappe bouwvakkers overal waar je kijkt, hihi. In Christchurch is er 1 vrouw op 6 mannen. Voor ons positief dus! Die avond zijn we met zijn alle lekker wezen eten en borrelen bij de Indiaan. En daarna naar bed want dinsdag vertrok onze kiwibus om 7:30 om onze tour rond het South Island te starten.

Dinsdag 18 feb
Vroeg vertrokken met de bus. En super grappig onze twee Engelse vriendinnen en drie Engelse jongens die we in Fiji hebben ontmoet zaten ook in de bus. Gezellig! Die dag hebben we drie uur gereden en toen zag ik voor het eerst hoe mooi het landschap hier is! Wauw! Onze eerste stop was in Kaikora. Hier kun je dolfijnen en walvissen spotten. Wij zijn het stadje rond gegaan en lekker op het strand gelegen. Het weer hier is super lekker een beetje zoals een zomer thuis. In de ochtend fris maar daarna lekker warm, wel warmer dan thuis. s Avonds met de meiden een heerlijke pastasalade gemaakt en dit lekker opgegeten met een fles rosé. Heerlijke zomeravond!

Woensdag:
Hele dag van 8:30 tot 18:00 uur in de bus gezeten om te komen in Kraiteriteri een plaatsje onder aan het Abel tasman gebergte. Onderweg zeehonden in het wild gezien. Super schattige baby'tjes! Kraiteriteri is wel een leuk strandplaatsje omringd door prachtige bergen. Ik blijf hier wat extra nachten omdat ik graag wil hicken in het park en anders ging de bus alweer de volgende dag weg. Dus nu is het plan zaterdag weer weg te gaan.

Donderdag:
Jaja vandaag mijn eerste werkdag. Gewerkt met nog een leuke meid, maar wat een klote klus. 75 stapelbedden opmaken en nog de wc's schoonmaken en de bar. Ik zou alleen maar een gratis nacht krijgen, maar ik hoorde dat ik teveel uur werkte dus ik kreeg ook een gratis maaltijd voor de avond. Dat had ik wel verdiend, vond ik zelf. Ze vonden me toppie en daarom kreeg ik een upgrade tot barmedewerkster voor in de avonduren. Haha maar dat moet ik nog ff bekijken. Sta er liever voor. Daarna ben ik met mijn schoonmaak maatje en een ander leuk meisje neergeploft op het strand voor het hostel. Nu is het wachten op mijn twee Engelse vriendinnen! Morgen ga ik om 8 uur het Abel tasman gebergte in met een kayak. En daarna de hele dag hicken. Heb er zin in!!

  • 20 Februari 2014 - 19:48

    Tienbroersen:

    hoi net even zitten lezen ,nou weer heel wat te vertellen gehad.
    je doet er wat aan .
    leuk he al die meiden die je ontmoed en mee op trek en hup die gaan weer verder
    terwijl jii nog blijf en weer wat gaat ontdekken .
    nu zo te lezen zie je volgens mijn van alles .
    dat asbal tasman gebergte ,dat zal ook wel mooi zjin zeker de natuur .
    Ik heb het op gezocht ,en kon wel er uit op maken zo mooi als het daar is .
    nu maak niet te veel schoon straks willen ze je daar voor goed .hoella
    dat zoeken zij maar uit .
    en de bar is gezelliger achter ,als er voor .al dat gezeur
    nu ga er nog wat van maken New Zealand is zo groot je zal er niet vervelen
    maar van af drie december tot nu heb je al heel wat gezien en gedaan ,geweldig
    nu bodien geniet er van we bljiven je volgen
    en bedankt voor de leuke verslagen xxxxxx oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Balie

Bodine

Actief sinds 25 Okt. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 12215

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 29 April 2014

Doe wat je gelukkig maakt

Landen bezocht: