Fiji!! - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu Fiji!! - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu

Fiji!!

Door: Bodine

Blijf op de hoogte en volg Bodine

13 Februari 2014 | Ghana, Balie

Dag 4:
Heerlijk geslapen! Airco veel te koud, zoals ik al dacht en met sokken en een trui aan geslapen, want die andere meiden wilden hem niet uit hebben, maar dat geeft niet! Gelukkig ben ik al een beetje immuun voor de airco. Eerst werd ik er altijd snotverkouden van. Daarna een heerlijk ontbijt met kaas!!!, scrumbled egg met ketchup en yoghurt! Juul en ik hebben ons helemaal volgestopt. Wat leer je eten waarderen en wat kun je er extra van genieten als je sommige dingen al een hele tijd niet heb gehad. Ik haalde in australie bijvoorbeeld nooit kaas want een pak kaas is voor mij alleen teveel en dat was best duur en om steeds mee te nemen van hostel naar hostel is ook niet alles. Dus nu lekker genoten! Gister avond hadden we allebei een uurtje internet! Dat gaat super snel, sorry voor degene die ik niet allemaal kan antwoorden!! Vanochtend had het Amerikaanse stel nog internet over en dat mochten Juul en ik gebruiken!! Super fijn. Hun zijn echt super, want omdat hun niet backpacken hebben ze wat extra te besteden en laatst hadden ze chocoladetaart besteld en mochten we er met zijn alle van eten. Hemels! De vrouw is professioneel fotograve en ze maakt van ons allemaal zulke mooie foto's met haar camera! (En die man heeft een super goede baan bij de airforce hij mag al met 45 met pensioen en krijgt daarna gewoon tot zijn dood doorbetaald!) Maar ook onverwachte foto's als je niet kijkt. Die foto's stopt ze allemaal in dropbox, zodat we ze kunnen uploaden. Maar goed na ons ontbijt verlieten we 10:30 het hotel en gingen met de bus even naar een plaatsje fruit en water inslaan, want morgen gaan we met een boot naar een eiland en we hebben water nodig! Juul en ik gingen naar de fruitmarkt en scoorden 5 mango's voor 2$! Dat is €0,68! Was wel grappig: De mango's lagen in groepjes van 4/5 op schaaltjes. Toen vroegen we wat kost een mango en toen zei de vrouw 2$. En ze vroeg aan mij welke wil je, dus ik wees een grote rijpe mango aan en toen gooide ze die hele schaal in de tas! En toen we haar hier wat extra dollars voor gaven wilde ze er nog heel veel bananen bij doen, maar wij zeiden no its for you! En alle vrouwtjes klapte in hun handen en het leek of ze het niet konden geloven. Zo dankbaar!! Daarna voor 1 uur en 15 minuten verder in de auto. We zijn nu op het noordeiland en het is hier standaard 40 graden, gelukkig airco in de bus. Ik kan trouwens verbazend goed tegen de hitte. We gaan naar een Indian village, omdat een groot deel van de populatie hier uit India komt. Het is trouwens geen straf om hier in de auto te zitten, want de omgeving is zo prachtig, we stoppen geregeld voor een foto stop en Juul, de Amerikanen en ik zijn vaak de enige die foto's gaan maken. Haha, lekker toeristisch. We zijn ook gestopt bij een graf van een persoon die de meeste mensen heeft gegeten. Dit kun je zien aan de stenen rond zijn graf. Dit waren er met recht heel veel! Ik wist niet dat kannibalisme hier vroeger zo'n groot ding was. Er zijn veel dingen die ik niet weet en dat maakt dat ik misschien wel geschiedenis wil studeren. Of in ieder geval veel lezen over de landen die ik bezoek, want dat voegt veel meer toe! Voor nu is het plan als ik thuis kom in Juli heel gauw een baan te vinden en dan hopelijk in Januari of februari net wanneer ik genoeg gespaard heb naar Zuid Amerika te gaan. Ik wil dan beginnen in Argentinië. Hier is de universiteit gratis en ik wil daar als het mogelijk is Spaans gaan studeren en daarna door zuid Amerika reizen! Ik heb nu een vlucht van Sydney naar Bangkok in mei, maar ik kwam er achter dat mijn visum voor Australie dan al verlopen is dus ik kan van New Zeeland dan niet meer naar Australie vliegen. Klein probleempje en weet nog niet helemaal hoe ik het op ga lossen. Maar waarschijnlijk ga ik dan eerder uit New Zeeland weg, misschien 1,5 maand. Zodat ik genoeg tijd heb voor Azië. Ik ben nu aan het kijken of ik in Thailand, Vietnam of Cambodia twee weken vrijwilligerswerk kan doen in een weeshuis of iets als verpleegkundige kan betekenen. Dat zou ik heel gaaf vinden!

Anyway! Indian curry lunch was lekker! Daarna wilde een fles vodka halen bij de Liquor store, maar de absolut is niet te betalen, dus nu hebben we de lokale vodka gehaald. Ben benieuwd hoe die vanavond gaat smaken! Daarna op naar de mudpuls en hotpols. Onszelf daar in 40 graden lekker ondergedompeld in modder en elkaar schoon gewassen in de modder. Lachen joh! Daarna moesten we in een hotpool gaan water van 40 graden. Toen we daar uit kwamen waren er super dizzy en sloom. Dus terug in de bus en opweg naar ons hotel aan het strand weer dit keer! De groep gaat nu splitsen en alleen mijn vriendinnetje Juul en ik gaan morgen naar het eiland. Aangekomen bij het hotel werden we in een vreselijke dorm gestopt. Juul en ik keken elkaar en wisten al genoeg hier hebben we natuurlijk geen trek in na een nacht luxe. Dus wij terug naar de receptie en ons beklag gedaan en daarna hebben we onze kamer ge-upgrade. Dit was beter! Hierna zijn we rechtstreeks met onze borrel in bikini naar het zwembad gegaan om te relaxen, een en al relaxen hier haha we zij er goed in. s Avonds nog even een uurtje internet gestolen van een ander hotel en een hapje gegeten aan het strand.

Dag 5:
Vandaag vroeg op (06:00 uur), want we vertrokken naar Beachcomber Island!! Uurtje met de boot gevaren naar dit eiland. En bij aankomst was het inderdaad erg mooi! Het water was kraakhelder blauw en het eiland erg klein je kan het in 10 minuten rond lopen. Het was bloedheet en Juul en ik hebben de rest van de dag in zee gelegen en een beetje gesnorkeld. Hele mooie grote blauwe zeesterren onder water gezien! We schrokken wel toen we in de dorm kwamen. Geen ramen en deuren en 110 bedden. Hallo!! Maar goed daar konden we weinig aan doen. Het eten was inbegrepen en nog best lekker! s Avonds lekker op het strand gezeten met een borrel en daarna ging het slapen prima!

Dag 6:
Laatste dag met Juul

  • 13 Februari 2014 - 08:31

    Martine Schoorl:

    Hoi Bodine,

    Wat gaaf om te lezen wat je allemaal meemaakt en hoe geweldig je het hebt.
    Ga nog heerlijk genieten de komende tijd!!
    Veel plezier.

    liefs Martine

  • 13 Februari 2014 - 09:04

    Sissie:

    Hoi lieverd, wat een prachtige verhalen vertel je en het zijn geen sprookjes, heerlijk. Geweldig dat je het zo naar je zin hebt en al weer vol pannen zit. Leef het leven en dat doe je. Geschiedenis is alleen leuk over de plaatsen waar je bent en dingen die meemaakt, vindt Jan niet hoor want die is gek op geschiedenis haha. Marieke en Kaj zitten nu op Curaçao, 12 dagen. Vind het maar niks zo ver weg, maar zoals ik zei, leef het leven. Hier nog steeds geen winter, wel regen en veel wind. Ik ga zo weer naar Bunnik, want ik ver zorg Fruitje, hoe vind je hem........hoef ik niet op Kaj te passen mag ik de poes verzorgen. Kaj vindt dat heel lief van mij....de slijmerd hihi. Nou meissie gewoon lekker doorgaan daar, zorg en pas goed op zelf, dikke kus uit Utrecht xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Balie

Bodine

Actief sinds 25 Okt. 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 12230

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 29 April 2014

Doe wat je gelukkig maakt

Landen bezocht: