Bula!! FIJI - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu Bula!! FIJI - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu

Bula!! FIJI

Door: Bodine

Blijf op de hoogte en volg Bodine

10 Februari 2014 | Ghana, Balie

Hey lieve allemaal, lang geleden! Maar hier een berichtje van mij uit Fiji! Met mij gaat alles goed, en hopefully met jullie ook?!!

Fiji is paradijs en een en al genieten. Er zit een hele leuke meid uit Brabant in de tourgroep en we hebben heel veel lol.

De tour is erg leuk we zijn met 8 meiden en een stel uit de USA. Ook erg aardig. De tour wordt geleid door een vette homo, maar helaas wel een valse nicht zoals Jileska en ik het noemen. De natuur is echt prachtig, de mooiste van mijn hele trip tot nu toe. En het is hier weer lekker warm zo'n 45 graden en soms wat klammig, maar minder als in Bali. Het wordt hier soms 51 graden. En mensen overlijden hier als het 21 graden is. Dat kun je je niet voorstellen he! Wij vinden dat trouwens wel raar, want ze zitten ook de hele dag in de airco.

We moeten veel geld betalen voor internet, maar vandaag hebben we ons zelf even getrakteerd!

Dag 1: Zaterdag zijn we naar de stad Nadi gegaan om wat snacks, fruit en water in te slaan. Die stad lijkt helemaal nergens op een puinzooi. Daarna hebben we een village bezocht. En verhalen gehoord over kannibalisme. Daarna zijn we naar een prachtig strand gegaan met de fijnste zee om in te zwemmen van mij trip en heerlijk lauw water. Daarna zijn we naar duinen gegaan om te zandboarden, maar Juul en ik gingen niet want het was erg stijl en je werd hartstikke vies en we wilden ook niets breken. Om een uur of half 6 (ik was doodmoe van die vliegreis) kwamen we aan bij het resort. We sliepen in een groot huis aan het strand met 10 stapelbedden in een kamer dus alle meiden bij elkaar. Wel gezellig! Het strand was prachtig en je kon in het zwembad liggen met uitzicht op zee. Juul en ik trakteerde onszelf op een Chardonney en lagen hangend op de rand van het zwembad naar de zonsondergang te kijken. Echt prachtig ! Helemaal een beetje aangeschoten van een wijntje hebben we gauw gedoucht en daarna met de hele groep gegeten op het strand. Je moet de maaltijden allemaal zelf betalen (wist ik niet!) alleen 3x ontbijt included. Dus Juul en ik delen soms een gerecht en het geld. Want door de hitte hebben we weinig honger. Daarna hebben we nog in een hangmat op het strand naar de sterren gekeken en een jongen had een haai gevangen en vermoord en de kant op getrokken! Super vet! We gingen lekker slapen daarna en hebben in bed nog gegebield als schoolmeisjes op kamp. Een perfecte eerste dag.

Dag 2: Vroeg op! Simpel ontbijt en de rimboe in. We moeten veel in de bus zitten om overal te komen en uiteindelijk maken we in al deze dagen een heel rondje om het eiland. We vervingen de bus voor een truck en werden in de achterbak de bergen ingereden. Daar hebben we een jungle walking trek gedaan. Ze zeggen hier een half uur maar dat is dat rustig 1,5 uur. Fiji time. Erg irritant. Dus na 2 uur door dat bos lopen heuvel op en af door hoge rimboe. Onze benen vol sneeën en onze schoenen zwart van de modder kwamen we aan bij een watervalbaan en meer. We liepen lekker te klagen, want onze schoenen vonden we echt zonde!! Oja we hebben ook nog 5 rivieren moeten doorlopen en een moeras. En ik ging natuurlijk weer niet op het paadje staan en ik zakte tot mijn kruis in de modder weg met een been, even schrikken!! Maar goed bij die waterval een verschrikkelijk eng bospaadje omhoog gegaan en uiteindelijk op de top gekomen en daar gezwommen. Wel erg mooi! De jungle is prachtig. Ze gingen ook van een hoge rots springen maar wederom waren Juul en ik verstandig en deden het niet. Het was een glibberige weg omhoog en bang om wat te breken of om op wat te springen hield ons tegen en we vinden ons ook zo lekker nuchter en zien het nut er niet van in. Daarna zijn we met de groep die waterval baan naar beneden gegaan. Best eng en glibberig, maar zonder kleerscheuren beneden gekomen. Daarna zeiden ze dat we maar 10 minuten terug moesten lopen wat dus wel weer een uur was. BLOEDHEET en door heel hoog gras dat allemaal schramen maakt. Dus we waren het opslot echt zat! Schoenen weer vies! En daarna door een sloot gelopen om een longtanboot te stappen die ons door de mangrove terug de berg afvoer. Dat was mooi! Daarna zijn we naar ons 2e resort gegaan, wederom aan het strand erg mooi! Heel grote slaapzaal 20 bedden dus voor 40 mensen. Maar prima te doen. We waren daar rond 13:00 uur dus Juul en ik hadden twee heerlijke twee persoons strand bedden bij het zwembad veroverd en zijn niet meer opgestaan. Ik had een fles vodka gekocht op het vliegveld en die hebben we lekker opgedronken gemixt met fruitjuice. Dus we waren lekker aangeschoten en toen is me tshirt nog gejat bij het zwembad! Gelukkig me lelijkste, maar toch. Om 19:00 uur gingen we even douchen en daarna weer met zijn alle eten aan het strand. Ook gezellig! Ik had een kindermenu lekker goedkoop macaroni met kaas en ketchup haha. Lekker net als thuis! Daarna nog naar een Cava ceremonie op het strand geweest. Dan proef je de lokale drank van hier. Maar zonder alcohol. Het is water met een wortel van een plant gemixed. Dus eigenlijk net als weed. Als je teveel neemt ga je slapen zeggen ze. Ik had al geproefd maar Juul nog niet en er zit een vieze meid bij ons in de groep met een herpeslip joh!! En die had na mij gedronken. Maar allemaal uit dezelfde beker gelukkig bedacht Juul ineens nee niet uit die beker drinken dus zei had niet gehad, maar je mist er niets aan vieze rommel. Daarna nog gezellig bij een groot kampvuur op het strand gezeten, helaas zonder marsmallows.

Dag 3:
Vandaag lekker ontbijt! Wit brood met een dikke laag boter en pindakaas en cupcakes! Daarna in de bus naar de hoofdstad Suva. Daar vanuit de bus een citytour gehad. We mochten niet shoppen, maar het is toch rommel. Het is trouwens wel even net iets beter op de straten dan in Indonesië. En ietsiepietsie schoner. En qua chips en koek etc is het hetzelfde als Australie. Daarna moesten we een donatie schenken en daar hebben we in de stad schoolspullen voor de kinderen voor gekocht en lollies, want die gingen we in de middle of now Where bezoeken. Aangekomen in een village werden we begroet met een welkoms ceremonie. We moeten allemaal een lange sarong aan een soort sjaal om je benen te bedekken. We kregen een bloemenkrans en werden binnen in een kring bij de president verwelkomt met een Cava ceremonie. De drank drinken waar ik het eerder over had. Daarna kregen we een lunch die we zittend op de grond met onze handen moesten op eten. Echt heel lekker! Bijna alles was gemaakt met spinazie. Daarna gingen we de school bezoeken en dat was echt een hele bijzondere ervaring die ik nooit zal vergeten. Die kindjes hebben niets en waren zo blij en voerden allerlei dansjes voor ons op! En wij stelden ons ook voor en deelden de lollies uit. Ook hebben we met de kindjes gedanst en gelachen. Daarna werden we op een bamboevlot over een grote oever gevaren en hebben we gezwommen tussen de bergen met de locals. Wij moesten kleren dragen in het water want ze zijn geen bikini gewend. Ik heb nog een leuk armbandje bij ze gekocht. Ik heb in ieder land eentje gekocht, mijn arm raakt al aardig vol!
Ik word lekker bruin! Nu ik dit schrijf zit ik in de bus naar ons 3e hotel. Helaas geen strand hotel maar wel 3 persoonskamer en airco. Niet dat ik nog airco nodig heb dat is eerder te koud. Zo gewend ben ik aan slapen in de warmte. Ik twijfel een beetje ik kan 3 nachten voor maar 14 euro in een prima hotel/hostel slapen, maar voor 80 euro ook in een resort zitten. En ben misschien maar een keer in mijn leven op dit prachtige eiland! Om een uur of 18 kwamen we aan bij ons 3e hotel. Ondanks dat het niet aan het strand was, was de omgeving prachtig! We hebben lekker met de meiden bij het zwembad gehangen en s avonds weer met de groep gegeten. Pizza met Juul gedeeld. Daarna was iedereen druk, want jaja internet kan heilig zijn. Het is hier zo duur dus ik heb het eigenlijk praktisch niet en ik mis het ook niet. We hebben er niet echt tijd voor gehad ook. Maar vanavond een uurtje! We slapen in een luxe kamer voor backpack begrippen. Zo heerlijk!! Voor het eerst sinds 3 maanden gedoucht zonder op mijn badslippers te staan en dan uit de douche stappen op een zachte handdoek en een zachte handdoek van het hotel om je heen slaan. ZO GENIETEN!!! Ik had nooit verwacht dat ik dat al zo kon waarderen. En morgen krijgen we eieren bij het ontbijt!! Ik ga nu lekker slapen. Morgen mogen we ook nog eens uitslapen tot 8 uur! We hoeven pas 10:30 op tour. Dus kunnen heerlijk rustig aan doen! Morgen gaan we naar het Indiaanse gedeelte hier en eten een Indiaanse curry lunch en daarna gaan we hot/mudpuls bezoeken. I'm looking forward to it!! Ik sluit af met Bula! (Hallo/bless you in Fiji taal) ! Het is trouwens ook zo gaaf we rijden dan met de bus door de natuur en alle mensen hier langs de weg kinderen en ouderen zwaaien en begroette je met Bula. Ze zijn allemaal zo vriendelijk. Iedereen lacht! Kunnen we in Nederland nog wat van leren.

Wordt vervolgd!!

  • 12 Februari 2014 - 10:43

    Tienbroersen:

    zo dat heb ik gelezen nu daar moet je wel even voor gaan zitten
    nu geweldig wat je allemaal beleefd .
    en dan altijd zo lekker warm ,ik zou bijna ook alles weg donderen en ook een jaar gaan trekken .
    geweldig al die avonturen geniet er maar van
    en iedere keer andere jongelui ontmoeten , leuk hoor
    hierna ook nog een andere trip maken nu geweldig
    nu bo geniet er maar van dit kunnen ze je niet meer afpakken .
    xxxxx. uit een volgens mijn te vroeg lente land oma xxx

  • 12 Februari 2014 - 18:08

    Ruud:

    Hee Bo, wat een verhaal, ben er stil van (en dat gebeurd niet gauw!)Blij dat je het na een wat vreemd begin ("leuk dat je op Fiji geland bent, maar wie ben je en wat kom je hier eigenlijk doen.........? Een hotel geboekt? Een rondreis geboekt? Nee, daar weten wij niks van hoor!") zo goed naar je zin heb daar, beter :)! Wel vet hoor, je beleeft in die 2 maanden dat je nu op reis bent veel meer dan wij in een heel jaar beleven (en sommigen in hun hele leven;)!). Volgens mij zou ik het op Fiji ook goed naar mijn zin hebben. Lekkere temperatuur (nou ja, mag een ietsiepietsie koeler, mooie stranden, lekker helder en warm water, relaxte en vriendelijke mensen, pindakaas ....... wat wil een mens nog meer! In ons kille, natte en grijze kikkerlandje mis je echt niks, het gaat echt helemaal nergens over hier. Ik vind het weer hoog tijd dat het voorjaar wordt, kunnen we weer lekker in de zon op het terras, beter! Echt vet leuk dat je ieder keer weer nieuwe leuke mensen tegenkomt. Zo krijg je er heel veel leuke mensen bij waarmee je iets bijzonders heb beleefd. Thuis gaat alles zijn gangetje, maar het is wel wat stil in de weekenden zo zonder jou. Ik ben bijna klaar met mijn opleiding, nog 3 toetsen en een beoordeling in de winkel en dan kan de vlag uit, dan ben ik gecertificeerd audicien (tenminste, als ik alles goed doe natuurlijk!). Nou, ik moet alweer bijna de trein uit, dus ik stop ermee voor nu. Vet veel plezier verder en een hele dikke knuffel en een nog dikkere X!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Balie

Bodine

Actief sinds 25 Okt. 2013
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 12223

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 29 April 2014

Doe wat je gelukkig maakt

Landen bezocht: