Fraser Island - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Balie, Ghana van Bodine Plasse - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Bodine

Blijf op de hoogte en volg Bodine

10 Januari 2014 | Ghana, Balie

Hey allemaal! Weer terug in de bewoonde wereld. Een paar bewogen dagen achter de rug en weer heel wat ervaringen rijker, jaja! De avond voor we vetrokken moest je met je groepje boodschappen doen en drank inslaan. Dus hoppa naar Woolworths!! Wat een mega grote supermarkt!! En heel slim daar heen gaan voor het eten dus ik wilde echt alles wel kopen! Zoveel gebak en heerlijke zoetigheden!! Na al onze boodschappen heb ik in onze keuken pastasalade voor ons gemaakt om te eten met elkaar en de rest voor de lunch de volgende dag op Fraser. Echt heerlijk om even te kunnen koken. Ook al hadden we maar een pan en een bot mes! Woensdag vertrokken we met een groep van 32 mensen naar Fraser Island. Ook met twee meiden uit Canada die ik al eerder in Airlie beach op de boot had ontmoet dus dat was leuk! Aangekomen op Fraser Island hebben we gezwommen in een prachtig meer dat bestond uit alleen maar regen water. In het meer druppelde tea three olie van bomen dus iedereen nam een duik omdat dat goed is voor je haar. Met het zand kon je je dode huidcellen afschrubben. Beauty treatment dus!! After that gingen we naar een plek met de 4x4 over het strand. De weg landinwaarts trouwens is hel want het is alles zand dus erg bumpie. Dut is trouwens het grootste zand eiland ter wereld, 90%. We zijn met 4 auto's met in ieder 8. En alle drijvers zijn zonder ervaring, best spannend dus om je aan een ander over te geven. Maar aangekomen op het strand moesten we 45 minuten door de jungle lopen om bij een meer te komen. Maar wauw wat was dat het waard prachtig meer omringd door bomen en woestijn. Weer gezwommen en daarna met onze voetjes omhoog want het zat vol met Dr. Fish visjes! Dus weer een gratis beauty treatment! Daarna zijn we terug gegaan naar ons kamp en hebben daar gebbq'd. Iedereen moest zijn eigen eten meenemen. Dus er was van alles. Na een paar wijntjes en kaartspelletjes zijn we naar bed gegaan! Na bed :p onze tent met 4 yoga matjes. Geen kussen/dekens! Keihard!! Ik sliep met de meiden uit Canada en nog een meisje uit Denemarken. Als je moest plassen moest dit op het strand met iemand anders en een stok om de Dingo (wilde honden) weg te slaan. Gelukkig heb ik (echt ongelofelijk) aan een stuk door geslapen tot dat om 07:00 uur het geluid van de golven me wakker maakte. Je mag daar trouwens niet in de zee zwemmen zit vol haaien! De dagen en lopen en buiten zijn maken je erg moe. En de laatste tijd slaap ik maar tot 5 of 6 uur vanwege al die trips en bussen die ik steeds moet halen. Niet veel slaap dus. Ik was dus ook nog erg moe de volgende ochtend toen we in de auto zaten. We reden al een uur over het strand langs zee op weg naar de Champagne Poels. Onze chauffeur had moeite met het zand op een gegeven moment en onze auto raakte vast. Daardoor moest de gids terug komen om ons te helpen en stonden de andere auto's verder op in een rij geparkeerd. Uiteindelijk reden we weer en moesten we achter de gids aan rijden. En toen ging het fout.. Onze chauffeur moest hard rijden om door het zand te komen en was zo gefocust op het achter de gids aanrijden dat hij de geparkeerde auto's niet zag staan. We reden keihard en het leek erop dat onze chauffeur ging botsen en ze niet zag. Dus wij gilde stop wat doe je!!! En toen was het al te laat we reden volgas in de andere auto en onze auto maakte een bocht en reed halverwege een heuvel op en viel half om. Dood eng! Schrok me rot! Maar gelukkig waren we allemaal ongedeerd, maar onze auto was kapot. Ik maak me nu voornamelijk druk over het geld. Want we moesten allemaal 60$ van te voren betalen en als er niets gebeurde kreeg je die terug maar zo wel dan kreeg je het niet terug. Nu is dat geen ramp, maar ik hoop maar dat er verder geen kosten bij komen. Ik was er toen echt ff klaar mee! Maar de champagne Poels waren wel mooi:). Later gezwommen in een mooie creek en dat fleurde me wel weer helemaal op zo mooi!! Toen werd onze groep omsingeld door dingo's! Drie maar liefst! Maar gelukkig lieten ze ons na 20 minuten met rust. S avonds opnieuw gebbq'd en een gezellige avond gehad met veel borrels, gitaarmuziek en iedereen die meezong. S nachts een Dingo voor onze tent en dat is echt fuck als je nodig moet plassen en eruit wilt en het kan dus niet! Maar ook dat weer overleefd. Plassen op het strand terwijl er iemand voor je staat met een stok en een zaklamp is wel hilarisch en de sterren zijn prachtig!! De volgende dag na weinig slaap want de dingo's bleven ons plagen zijn we naar Lake Mcquenzie geweest en hebben daar gerelaxed. Nu ben ik weer terug in Hervey bay en moren pak ik de bus van 6 Uurs rit naar Brisbane daar zie ik marloes weer een meisje uit Nederland! Dus dat wordt weer even gezellig!! Nou luitjes tot gauw! Dikke kus

  • 10 Januari 2014 - 09:58

    Sissie:

    Jezus, wat een verhaal....je schrikt in ieder geval nooit meervan blaffende honden. En wat een geluk dat jullie bij die botsing niks mankeerden, je moet er niet aan denken zo in de middle of nowere. Maar je hebt ook wel weer fantastische dingen gezien en gedaan, vraag me af hoe je ooit weer went aan ons kikkerlandje hihi...He lieverd, ik wil niet zeuren maar je moet wel af en toe je rust nemen hoor, anders word je daar ziek van....want ook jij bent gewoon een mensje. Verder gewoon doorgenieten, dikke kus x uit Utrecht.

  • 10 Januari 2014 - 10:04

    Tien Broersen :

    nu wat een verhaal alles ook weer goed gekomen zoals ik las met die jeep had erger kunnen zijn maar dat was gelukkig niet zo en die kosten zullen ook wel mee vallen kom je ook overeen .en de rest wat een belevenis zo met een groep kamperen hier doe je dat zomaar niet maar die temperaturen daar zijn wel wat anders dan hier dus kan je fijn aan de zee vertoeven .
    nu op naar het volgende ,wie weet wat je dan weer beleefd ,ik hoop wel dat je het nog naar je zin zal hebben
    wel vervelend dat WiFi vaak slecht is .maar ja het is niet anders
    nu lieve schat ik heb weer genoten en hoop dat jij dat ook zo beleef .
    ik ga zoals gewoonlijk stoppen en prinses blijf bij de wekker
    heel veel xxxxxxxxxxxxx van oma dag prinses.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Balie

Bodine

Actief sinds 25 Okt. 2013
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 12227

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 29 April 2014

Doe wat je gelukkig maakt

Landen bezocht: